Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

Leuk dat je onze site bezoekt. Geef hier aan welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens. De overige cookies helpen ons de site en je bezoekerservaring te verbeteren. Ook helpen ze ons om onze producten beter bij je onder de aandacht te brengen. Ga je voor een optimaal werkende website inclusief alle voordelen? Vink dan alle vakjes aan!

VRAAGBAAK/ INFO/ TECHNIEK


AFKORTINGEN:

NM: Nieuw model

OM: Oud model

TM: Tot en met

VA: Van af

AC: Air Cooled = luchtkoeling

LC: Liquid Cooled = waterkoeling

RV: Rechts voor

LV: Links voor

RA: Rechts achter

LA: Links achter

AH: Ampere/hour = Ampere per uur

V: Volt

Ba: Bajonet

Cilinder is bij aankoop altijd kompleet met een zuiger en toebehoren (met of zonder pakkingset is aangegeven)

Cilinderkit is gelijk aan bovenstaand, maar hieraan is dan een cilinderkop toegevoegd.

Zuiger is indien u die koopt altijd kompleet met zuigerveer (cq veren) pistonpen en pistonpenclips

Zuiger is dikwijls voorzien van een tolerantiemaat welke is aangegeven in letters ( bv A, B, D.)
Bij een nog niet te oude cilinder is het van belang deze maat ook aan te houden
Is de cilinder gehoond dan is het aan te raden 1 maat groter te nemen (bv een B cilinder met een C zuiger)

Zuiger is in 80% van de gevallen voorzien van een pijl of de letters EX aan een kant waarmee de UITLAATZIJDE wordt aangegeven.
Is dit niet het geval kijk dan of er spoelgaten in de zuiger zitten, deze moeten dan altijd naar de inlaatzijde gemonteerd worden.

Zuiger welke niet is voorzien van enige aanwijzing betreffende de montage, bekijk je aan de bovenzijde.
Zet streepjes met bv een viltstift op de zuigerkop, daar waar de zuigersloten zitten, haal daarna de zuiger door de cilinder en controleer dat geen van de streepjes over een van de poorten loopt.